Rewalidacja
Co to jest rewalidacja?
Pojęcie rewalidacji odnosi się do całokształtu działań: wychowawczych, dydaktycznych, terapeutycznych podejmowanych na rzecz ucznia z niepełnosprawnością. Rewalidacja odnosi się więc do procesu wzmacniania osoby z niepełnosprawnością i intensyfikowania szans przez niepełnosprawność zmniejszonych.
Co jest celem rewalidacji?
Celem oddziaływań rewalidacyjnych jest maksymalizowanie potencjału rozwojowego dziecka. Prowadząc rewalidację, zmierzamy do jak największego usamodzielnienia ucznia i możliwie pełnego jego uczestnictwa w społeczeństwie. Cel ten możemy osiągnąć poprzez:
- rozwijanie mocnych stron dziecka i wykorzystywanie ich jako bazę do dalszej pracy,
- maksymalne usprawnianie najsilniejszych funkcji,
- korygowanie stwierdzonych zaburzeń,
- dynamizowanie rozwoju poprzez wykorzystywanie naturalnych sytuacji i aranżowanie przestrzeni do nabywania, rozwijania i ćwiczenia umiejętności. ( https://pedagogika-specjalna.edu.pl/rewalidacja/co-to-jest-rewalidacja/
I spoko. Wszystko się zgadza,
Mój uczeń lubi przyrodę. Dużo wie o zwierzętach – to jego mocna strona. Czyta, pisze i ma całkiem dobrą pamięć. OK. A więc trzeba to nadal rozwijać.
Mój uczeń ma duże problemy w komunikacji- nad tym trzeba popracować. Chłopak ma też zaburzone funkcje wykonawcze- trzeba też i nad tym się „pochylić”
A więc teraz miksujemy wszystko to, co wcześniej Wam przytoczyłam z portalu pedagogika specjalna i…
i mamy zajęcia o zwierzętach. Na rewalidacji robimy tak jakby geografię. Why not? Kto nam zabroni.
A co dokładnie robimy?
- ćwiczymy pamięć ( Jeż zapamiętuje nazwy zwierząt)
- ćwiczymy uważne słuchanie- ja opowiadam o zwierzętach, on słucha. Of course potem zadaje pytania 🙂
- kategoryzujemy- tu ptaki, to gady itp.
- notatki!!!! oł jes robimy notatki- czy Jeż potrafi sam z siebie coś napisać? Czy potrzebuje wskazówek/podpunktów itp.? Czy umie korzystać z tekstu?
- komunikujemy się
A może Twój uczeń też lubi zwierzęta? Jeśli tak, to śmiało pobieraj karty, które przygotowałam 🙂